До основних форм методичної роботи відносяться:
1.Колективні форми методичної роботи
Методичні наради – одна з найпоширеніших форм
методичної роботи. Проводяться наради відповідно до плану, зазвичай
вивчаються та обговорюються нормативні документи, доводяться конкретні
пропозиції та методичні консультації щодо удосконалення освітнього процесу.
Розглядаються також питання виробничого навчання, виробничої практики, виховної
роботи, конкурси професійної майстерності.
Нарада при директору
Нарада для викладачів
Школа молодого майстра
виробничого навчання, викладача
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ДНЗ
«Ярмолинецький агропромисловий центр професійної освіти»
_________________
В. Мельник
03 вересня
2020 року
План роботи школи
молодого педагога
на 2020-2021
навчальний рік
Вересень
Знайомство з колегами, індивідуальним місцем роботи,
режимом роботи закладу. Ознайомлення із нормативно-правовою базою освітнього
процесу.
Опрацювання інструктивно-методичних рекомендацій щодо
викладання предметів.
Закріплення наставників.
Вивчення запитів молодих спеціалістів у наданні
методичної допомоги. Анкетування.
Практична
робота: Опанування навичок ведення документації (журнали, тематичні
плани).
Робота між
засіданнями
Опрацювання методичної літератури.
Вивчення досвіду роботи педагогів-наставників.
Жовтень
Урок – головна форма організації освітнього процесу.
Методичні рекомендації щодо підготовки уроку та його
структури.
Проблеми оцінювання навчальних досягнень учнів.
Практична
робота: Моделювання сучасного уроку.
Робота між
засіданнями:
Відвідування
уроків досвідчених педагогів з їх
наступним обговоренням. Аналіз уроку.
Експрес –
інтерв’ю «Домашнє завдання - це цікаво!»
Листопад
Диференційне навчання та індивідуальний підхід до
навчання.
Форми навчання: екскурсії, семінари, факультативи тощо».
Алгоритм роботи педагога над індивідуальною методичною
темою.
Етапи роботи над індивідуальною методичною темою.
Практична
робота: Підбір індивідуальної методичної теми.
Робота між
засіданнями:
Відвідування уроків досвідчених педагогів. Аналіз уроку
Опрацювання статей із фахових журналів, газет з теми
«Сучасний урок».
Грудень
Самоаналіз уроку, як засіб підвищення ефективності професійної
діяльності педагога.
Технологія самоаналізу уроку.
Ознайомлення з методикою самоаналізу уроку.
Оцінювання проведеного уроку.
Практична
робота: Формування схеми самоаналізу уроку.
Робота між
засіданнями:
Взаємовідвідування уроків та позакласних заходів.
Провести самоаналіз уроку та аналіз уроку своїх колег.
Інструктаж з організації та здійснення тематичного й
семестрового оцінювання.
Січень
Батьківські збори – перевірка на витривалість чи пошук
однодумців.
Поради молодим педагогам, щодо проведення батьківських
зборів.
Форми роботи з батьками.
Організація індивідуальної роботи з батьками.
Практична
робота: Підбір тем для батьківських зборів.
Робота між
засіданнями:
Знайомство з досвідом колег: відвідування позакласних
заходів, уроків, лекцій, виховних годин.
Відвідування батьківських зборів досвідчених класних
керівників.
Взаємовідвідування уроків.
Опрацювання молодими педагогами Положення про класного
керівника.
Лютий
Консультпункт «Психолог – педагогу: «Запобігання
конфліктам в учнівському колективі»:
Культура педагогічного спілкування.
Робота між засіданнями:
Консультація «Робота над проблемою самоосвіти»
Робота між
засіданнями:
Огляд педагогічної літератури з теми: «Самоосвіта
педагога».
Опрацювання фахової періодики.
Відвідування уроків своїх наставників та інших
досвідчених колег.
Березень
Організація виробничої практики.
Методичні рекомендації щодо написання звітної
документації всіх видів виробничої практики.
Роль самоосвіти у фаховому зростанні педагога.
Загальні напрямки та основні компоненти самоосвітньої
діяльності.
Практична
робота: Розробка особистого плану самоосвітньої роботи «Сходинки
до вдосконалення».
Робота між
засіданнями:
Консультація «Робота над проблемою самоосвіти»
Виготовлення зразків роздаткового матеріалу.
Квітень
Поняття толерантності і педагогічного такту.
Толерантність у роботі педагога.
Толерантність у стосунках керівника групи і учнів.
Конфліктні ситуації та їх вирішення.
Практична
робота: Пошуки шляхів подолання конфліктних ситуацій.
Робота між
засіданнями:
Систематизувати дидактичний матеріал та творчі наробки.
Підготовка презентації «Мої досягнення»
Червень
Результативність роботи пари «наставник-молодий педагог».
Звіт про співпрацю з
молодими фахівцями
Звіти молодих педагогів «Мої досягнення»
Підсумки роботи ШМП за рік. Визначення проблем та
постановка завдань на наступний навчальний рік.
Значна
увага у навчальному закладі приділяється розвитку та удосконаленню педагогічної
і професійної майстерності педагогічних працівників. З цією метою організовано Школу
молодого майстра виробничого навчання. У Школі молодого майстра
навчаються молоді майстри виробничого навчання, які прийшли після
закінчення навчальних закладів та ще не мають певних умінь та навиків з
педагогіки, методики, психології. На заняттях Школи розглядаються проблеми
професійної етики, вимоги до підготовки і проведення сучасного уроку,
планування, ведення навчальної документації, надаються консультації
досвідченими педагогами. Молоді педагоги відвідують уроки у наставників. Перед
ними виступають досвідчені педагоги, діляться своїм досвідом роботи, дають
поради та рекомендації.
Школа педагогічної майстерності
Школа педагогічної
майстерності є однією з форм роботи з підвищення кваліфікації педагогів
навчального закладу, формою поширення і впровадження передового
педагогічного досвіду
кращих колег навчального закладу чи області, а також формування і удосконалення
його.
Важливо
велику увагу в закладі приділяють і такій формі методичної роботи як
взаємовідвідування занять і масових заходів, яка є школою обміну досвідом.
Масовість,
систематична допомога молодим та малодосвідченим педагогам,
взаємодопомога й творчий підхід до роботи, підвищення педагогічної
майстерності, кваліфікації педагогів – основні
переваги цієї форми методичної роботи.
Атестація
педагогічних працівників
·
в навчальному закладі
була створена атестаційна комісія;
·
в педколективі
вивчалось «Типове положення про атестацію педпагагічних працівникв»;
·
розглядались подані
заяви та затвердження списків педпрацівників, що атестуються;
·
проводилась
індивідуальна робота з метою ознайомлення з вимогами, щодо оформлення
атестаційних матеріалів;
·
вивчалась
педагогічна майстерність, відвідувались уроки та виховні заходи;
·
був підсумований
проведений об’єм роботи за міжатестаційний період та виконані портфоліо,
впроваджуючи досвід Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту;
·
були оформлені
атестаційні листи;
·
на засіданнях
методичних комісій був презентований досвід роботи;
·
проведене засідання
атестаційної комісії по атестації педагогічних працівників.
Педагогічні читання
Вже стало традиційним щорічне проведення в навчальному закладі педагогічних читань як невід’ємної частини методичної роботи ліцею, згідно з розробленим планом і тематикою, де досвідом своєї роботи діляться викладачі та майстри виробничого навчання.
Метою заходу є
удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, оновлення
інформаційного та методичного забезпечення освітнього процесу, впровадження
нових технологій, форм і методів професійної підготовки учнів, сприяння
творчому та професійному розвитку викладачів, майстрів виробничого навчання,
вихователів та керівників гуртків, поширення перспективного досвіду в
педагогічній діяльності.
Показові уроки
·
·
Тижні з професій
Для виявлення та розвитку творчої активності та
зацікавленості учнів до обраної професії, збагачення методичного досвіду
викладачів та майстрів виробничого навчання також кожного року в стінах навчального
закладу традиційно проводяться тижні з професій.
·
·
Конкурси
фахової майстерності
З метою популяризації робітничих професій, поглиблення
та удосконалення знань сучасних технологій та обладнання, підготовки
випускників до реалізації професійних компетенцій учні систематично беруть
участь конкурсах фахової майстерності.
·
Немає коментарів:
Дописати коментар